CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 14, 2010

kisah alam persekolahan aku.....

salam allz...first skali aku mula kan kisah hidup aku bmula dri alam psekolah la k..time tadika aku skolah jenis kbangsaan cina wlpun aku ni org mlyu..aku pun xtau apasal fmly aku bgi masuk aku kat skolah tu...time d tadika aku x ramai kwn org mlyu yala uda nmanya sek cina kan..huhuhu...aku bgaul ngan bdk2 cina..tpi ckp mlyu..lucu jg kan...spanjag aku skolh sna aku d layan baik leh bdk2 cina shingga lah satu hari ada pljar baru masuk tapi aku mmg x kisah la coz mmg aku x kisah pun..hahahah....d pendek kn cerita bdk tu mmg kaki buli la..ckgu ada jg bgtau kmi yg bdk ni sek d sek cina d kwsn bndar mmg magada la..samseng xpadan ngan kcil.....bmula la kisah yg myakit kan ati aku n kwn2 yg lain...stiap pagi kmi smua akan bt aktiviti d tman pmainan xtau apasal bdk tu tba2 bbaris sblh aku...dia tgk aku smcm ja..dri atas smpai bwh..aku pun bt xtau ja la...xtau plak yg dia nak kena kan aku...kbtulan aktiviti kmi pgi tu pass bola bdepan ngan org yg bbaris seblh kmi..........bdk ni uda ready bdepn dgn aku smbil mlambung2 bola d tangan...aku pun undur sikit utk bg jarak jauh sikit kononnya dpt smbut kalu bdk tu lontar jauh...bmula la aktiviti kmi..aku ready tunggu dia baling bola tu..tapi.......................bdk tu baling p pokok bunga d seberang bangunan..aku pun bt xtau la bola tu dia baling kat pokok bunga tu..dia suruh aku p ambik...sorry la ye..aku tau dia kna kan aku...jdi dia dtg tmpat aku tny apasal aku x ambil bola tu...aku pun jwb aku x nak main bola dgn budk yg mata juling x nmpk org dpn aku....tba2 je bdk tu mnangis teriak2 panggil ckgu..kmudian ckgu dtg tny apa telh tjadi..bdk tu pun crita pkara sbnar...aku pun angguk je la bila ckgu tny...aku heran apasal bdk ni nangis...korang nak tau np? budak tu mmg juling pun...hahhahahah xda niat d hati aku nak kutuk mata dia juling...aku memang xtau mata dia juling pun..hahhahahaaaaaaaa start sna budk tu langsung x datang sekolh lagi..fuh kira aku ni mbantu kwn2 aku yg kna buli d sekolh tu kononnya la...hahhah mn uda bdk tu agaknya ya....

ok la allz.....next tiime aku akan crita pgalaman sekolh rendh aku yg penuh crita yg lucu n sedih la plak k....aku pun x sbar mo crita ni...hhhhaaa senyum2 uda aku ni coz teringat2 kisah psekolahan aku yg lucu ni..... jumpa lagi ya...........babai..

No comments:

Post a Comment